• Menu
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Home
  • Diensten
    • Aanbesteden
    • Zorgverkoop
    • Innovatie
    • Trainingen
  • Klanten
  • Onze kracht
  • Vacatures
    • Adviseur Zorgverkoop & Aanbestedingen
  • Blog
  • Contact
  • search

BUIS - samenwerken aan betere zorg, welzijn en participatie

samenwerken aan betere zorg, welzijn en participatie

  • Home
  • Diensten
    • Aanbesteden
    • Zorgverkoop
    • Innovatie
    • Trainingen
  • Klanten
  • Onze kracht
  • Vacatures
    • Adviseur Zorgverkoop & Aanbestedingen
  • Blog
  • Contact
  • search

Wat is een gewaarmerkt KvK uittreksel?

28/04/2020 door Astrid Buis

Original

Bij een inschrijving op een aanbesteding wordt meestal om een uittreksel uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel gevraagd. Let op dat je het goede uittreksel inlevert! Dit gaat regelmatig mis.

Er zijn twee dingen waar je op moet letten bij het KvK uittreksel:

  1. De datum van afgifte;
  2. Is het uittreksel gewaarborgd?;

De datum

In het inkoopdocument staat aangegeven hoe recent het uittreksel uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel moet zijn aangevraagd. In bijna alle gevallen mag het uittreksel niet ouder dan zes maanden op het moment van inschrijving zijn. Soms mag het uittreksel zelfs maar maximaal drie maanden oud zijn.

Een gewaarborgd uittreksel

Belangrijk is dat het uittreksel gewaarmerkt is. Bij het aanschaffen van het uittreksel op de website van de kamer van koophandel kan je verschillende producten kiezen: 1. Inzien uittreksel (niet gewaarmerkt), 2. Digitaal gewaarmerkt uittreksel en 3. Papieren gewaarmerkt uittreksel.

Voor de inschrijving op een aanbesteding heb je altijd een digitaal gewaarmerkt uittreksel nodig. De kosten van het digitaal gewaarmerkt uittreksel zijn €7,50.

In sommige gevallen wordt je gevraagd de KvK uittreksel(s) direct bij de inschrijving aan te leveren en in andere gevallen lever je het KvK uittreksel na verzoek in.

Vaak geven de inkopers aan binnen 5 tot 7 werkdagen na voorlopige gunning alle officiële documenten te willen ontvangen. Zorg dat je tijdig start met het verzamelen van alle documenten! Want een gedragsverklaring aanbesteden aanvragen, kost meer dan de 5 minuten die je nodig hebt voor het gewaarmerkt KvK uittreksel. 

Heb je een vraag over deze blog? Neem contact op met Priscilla van der Poel. 

Categorie: Aanbesteden, Jeugdzorg, Ouderenzorg, Thuiszorg, Wmo Tags: aanbesteden, gemeente, gewaarmerkt KvK uittreksel, Thuiszorg, Wmo Wil je reageren? Graag →

Vorig bericht: « Beter en langer thuis met één financiering voor de ouderenzorg
Volgend bericht: Aanbesteding of subsidie »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Onze nieuwsbrief
over zorg en sociaal domein
Meld je aan:

BUIS blog

  • 7 tips voor het verhogen van de gunfactor bij aanbestedingen
  • Wat weegt zwaarder de AVG of de overeenkomst?
  • Aanbesteden in het sociaal domein en Zorgverkoop: 3 Tips
  • Prestatie-inkoop of Best Value Procurement. Deel 1
  • Geschiktheidseisen. Over hoofdaannemers, combinaties en onderaannemers

Footer

BUIS advies bv

Oude Delft 73a
2611BC Delft

Routebeschrijving

KvK 27285572

contact

085 0477 755

Privacyverklaring

Volg ons

  • LinkedIn

© 2025 BUIS - samenwerken aan betere zorg, welzijn en participatie | WordPress | Marleen de Korver Webcommunicatie

Gratis schema ‘Organiseren na de aanbesteding’
Vraag dit handige overzicht nu aan:
Je gegevens worden uiteraard nooit doorgegeven aan derden.
Lees hier de privacyverklaring van BUIS advies.
Gratis schema ‘Organiseren na de aanbesteding’
Vraag dit handige overzicht nu aan:
Onze nieuwsbrief
over zorg en sociaal domein
Meld je aan:
Gratis schema ‘Organiseren na de aanbesteding’
Vraag dit handige overzicht nu aan: