• Menu
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Home
  • Diensten
    • Aanbesteden
    • Zorgverkoop
    • Innovatie
    • Trainingen
  • Klanten
  • Onze kracht
  • Vacatures
    • Adviseur Zorgverkoop & Aanbestedingen
  • Blog
  • Contact
  • search

BUIS - samenwerken aan betere zorg, welzijn en participatie

samenwerken aan betere zorg, welzijn en participatie

  • Home
  • Diensten
    • Aanbesteden
    • Zorgverkoop
    • Innovatie
    • Trainingen
  • Klanten
  • Onze kracht
  • Vacatures
    • Adviseur Zorgverkoop & Aanbestedingen
  • Blog
  • Contact
  • search

Gunfactor aanbesteden Wmo en zorgverkoop: 7 tips

10/08/2016 door Astrid Buis

gunfactor aanbesteden

Gunfactor aanbesteden in het sociaal domein of de zorgverkoop is dat belangrijk bij een offerte?  Wanneer wij bij een intake doorvragen over de gunfactor, reageren klanten nogal eens verbaasd, als de gunfactor ter sprake komt.

Het gaat toch om het op te leveren document en ons akkoord op de bijkomende voorwaarden?

Op zich is dat ook zo, maar ook de gunfactor speelt altijd (on)bewust een rol. Kent de gemeente, het zorgkantoor of de zorgverzekeraar jullie al? Zo ja, welk beeld is er over de zorg en diensten die worden geleverd.  Het imago van de organisatie bij de (toekomstige) opdrachtgever is altijd van belang bij de beoordeling.

Weet de opdrachtgever eigenlijk wel wie jullie echt zijn?

7 tips voor het verhogen van de gunfactor aanbesteden in het sociaal domein en de zorgverkoop.

  1. Lever kwaliteit en maak de resultaten bij jullie klanten zichtbaar. Overigens niet alleen voor het verwerven van een opdracht, maar ook voor de kwaliteitsbeleving van de  klant en medewerkers. Sta eens stil bij de resultaten van je werk. Want hoe mooi is het als een klant nieuwe mensen leert kennen, weer naar buiten gaat en met minder zorg langer thuis blijft wonen.
  2. Passie voor welzijn en zorg is zeker niet stoffig. Wees er trots op en laat je enthousiasme gewoon zien.
  3. Luister en wees nieuwsgierig. Waar zit het echte probleem  van de gemeente, het zorgkantoor of de zorgverzekeraar. Weet wat er speelt. Lees en luister wat de ‘echte’ vraag is en maak contact.
  4. Blijf trouw aan jezelf. Soms past een bepaalde vraag of opdracht niet bij jullie organisatie. Maak duidelijk waarom jullie deze keer niet meedoen dat geeft ook vertrouwen als je wel mee doet om de opdracht te verkrijgen.
  5. Waardeer je opdrachtgevers in hun aandeel en inzet om de zorg en/of welzijn daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. 
  6. Geef inzicht en wees transparant over jullie kostprijzen. Maak duidelijk waar jouw prijs op gebaseerd is.
  7. Zeker in de gemeentelijke aanbestedingen wordt steeds vaker gevraagd, waarom bent u de beste? Spreek nooit slecht over de concurrentie, maar formuleer de eigen kwaliteit bondig en duidelijk.

Wel: Wij komen op de afgesproken tijd en hanteren een bandbreedte van 10 minuten voor het afgesproken tijdstip.

Niet: Onze concurrenten komen niet op tijd en geven alleen aan welk dagdeel zij komen.

Succes!

Lees ook het blog van vorige week: Gunfactor in het sociaal domein

De gunfactor versterken? Neem contact op met Astrid Buis

Categorie: Aanbesteden, zorgverkoop Tags: aanbestedingsadvies, gunfactor, Wlz, Wmo, Zorgverzekeringswet, zvw Wil je reageren? Graag →

Vorig bericht: « Gunfactor in het sociaal domein
Volgend bericht: Woonplaatsbeginsel Jeugwet, er is nu een overzicht. »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Onze nieuwsbrief
over zorg en sociaal domein
Meld je aan:

BUIS blog

  • 7 tips voor het verhogen van de gunfactor bij aanbestedingen
  • Wat weegt zwaarder de AVG of de overeenkomst?
  • Aanbesteden in het sociaal domein en Zorgverkoop: 3 Tips
  • Prestatie-inkoop of Best Value Procurement. Deel 1
  • Geschiktheidseisen. Over hoofdaannemers, combinaties en onderaannemers

Footer

BUIS advies bv

Oude Delft 73a
2611BC Delft

Routebeschrijving

KvK 27285572

contact

085 0477 755

Privacyverklaring

Volg ons

  • LinkedIn

© 2025 BUIS - samenwerken aan betere zorg, welzijn en participatie | WordPress | Marleen de Korver Webcommunicatie

Gratis schema ‘Organiseren na de aanbesteding’
Vraag dit handige overzicht nu aan:
Je gegevens worden uiteraard nooit doorgegeven aan derden.
Lees hier de privacyverklaring van BUIS advies.
Gratis schema ‘Organiseren na de aanbesteding’
Vraag dit handige overzicht nu aan:
Onze nieuwsbrief
over zorg en sociaal domein
Meld je aan:
Gratis schema ‘Organiseren na de aanbesteding’
Vraag dit handige overzicht nu aan: